גלנט לבן גביר: "אם תפרסם שיחות, אני לא אענה לך"

אבי יעקב No Comments on גלנט לבן גביר: "אם תפרסם שיחות, אני לא אענה לך"

המתח בשורות הממשלה: שר הביטחון יואב גלנט איים כי לא יענה לשיחות מבן גביר, אם זה ימשיך לפרסם את תוכנן בתקשורת. האירוע על רקע מעצרם המנהלי של שניים מפורעי חווארה

צילום: יונתן סינדל פלאש 90
20:57
27.04.24
פנחס בן זיו No Comments on תיעוד חדש מהחטופים; תקיפות בחאן יונס וחילופי אש בצפון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר הביטחון יואב גלנט אמר לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כי יפסיק לדבר איתו אם הוא ימשיך לפרסם את תוכן השיחות הפרטיות ביניהם לתקשורת, כפי שעשה, לדבריו, כבר שלוש פעמים. כך דיווחו הבוקר (ראשון) ב'רשת ב'.

לפי הפרסום, בן גביר ניסה ביום שישי לחייג לשר גלנט כדי לקבל הבהרות בנוגע למעצר המהנלי אליו נשלחו שניים מהחשודים בהתפרעויות בחווארה. אך גלנט, מי שחתם על צו המעצר, לא ענה לו. מה שהביא את השר לביטחון לאומי לפנות לראש הממשלה.

השר בן גביר תקף את החלטת גלנט ואמר: "דווקא בימים בהם המתיישבים הגיבורים ביהודה ושומרון סובלים מטרור רצחני, בוחר שר הביטחון להוציא שני צווי מעצר מנהליים נגד שני יהודים, ביניהם קטין, בעוד מול גורמי הטרור הוא בוחר במדיניות "מכילה", ועל כך יש להצטער".

בן גביר הוסיף: "למרות שבית המשפט הורה על שחרור שני העצורים היהודים, בחרו מוציאי הצו לעקוף את בית המשפט בהליך חריג וחמור ולפעול בניגוד לתפיסת עולם דמוקרטית. אפנה עוד הערב לגלנט ולראש הממשלה ואדרוש הבהרות על ההחלטה האנטי דמוקרטית הזאת".

שני החשודים נשלחו למעצר מנהלי בן ארבעה חודשים, רגע אחרי שבית המשפט שחרר אותם, יחד עם ששת החשודים הנוספים שנעצרו. אחד העצורים הוא נער בן 17 והשני בסוף שנות ה-20 לחייו. אחרי הפרסום, פעילי ימין הפגינו מול הבתים של בן גביר ושל יו"ר הציונות הדתית השר בצלאל סמוטריץ'.

לפי הפרסום ב'כאן', גורמי ביטחון אמרו כי צווי המעצר המנהלי אושרו כחוק על ידי שופט ומדובר בחשודים שתכננו בוודאות אירועים נוספים. הגורמים טענו כי פוליטיקאים חסרי אחריות מבעירים את השטח משיקולים פוליטיים וגורמים לנזק בין-לאומי לצורך רווח אישי בלבד. "חייבים להרגיע את השטח כדי לאפשר למדינת ישראל לפעול מול העולם בנושא האיום האיראני – שמטריד ומעסיק את ראשי מערכת הביטחון", הם קראו.



0 תגובות